reklama

Teplé nohy a studené uši

Možno viete, možno nie, žijeme teraz v Španielsku, konrétne v Andalúzii, ešte konkrétnejšie v Malage. Už pár zimných mesiacov som strávila v Španielsku, a aby ste si nemysleli, že v Španielsku je len teplo, tak Vám porozprávam,

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

ako to naozaj je.

Andalúzia je na juhu, z čoho zákonite vyplýva, že je tu aj najteplejšie a teda nepotrebujú centrálne kúrenie, aspoň si to myslia (ja by som ho každopádne zaviedla pretože 17 stupňov v byte je pre stredoeurópana naozaj málo). Je samozrejme pravda, že je tu teplejšie, ako u nás, ale v zimných mesiacoch (aprox. november-február) je teplo len cez obed na slnku, v noci chladno. V takej Córdobe uvidíte ráno aj srieň na tráve (nie, ani tam sa nekúri) a potom cez obed môžete sedieť na slniečku len v mikine.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A čo teda vymysleli? Brasero. Skúsim Vám vysvetliť čo to je, a ako to funguje, a keď mi nebudete veriť, tak ja sa Vám ani nebudem čudovať, ani ja by som neverila, keby som to na vlastné oči nevidela a neskúsila. Keď príde zima prehodia cez stôl taký hrubý obrus, ktorý siaha až po zem a pod ten stôl dajú nejaké ohrievatko, v dnešnej dobe už vačšinou elektrický radiátor, pred tým dávali vraj pahrebu, uhlíky. A potom si k tomu stolu posadajú a nohy si zakryjú tým obrusom. A čo z toho vyplýva? No, že máte teplé nohy, ale studené uši, lebo naokolo je stále len tých 17 stupňov.

Zuzana Ondrášiková

Zuzana Ondrášiková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

guiaeslovaquia.com Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradenéZo života v Španielsku

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu